Forum Hydrauliczne

Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Forum SMF zostało uruchomione!

Autor Wątek: Pytanie o materiał do instalacji podlicznika wody  (Przeczytany 507 razy)

Zdrapciooh

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
Pytanie o materiał do instalacji podlicznika wody
« dnia: Kwiecień 01, 2019, 06:44:04 pm »

Witam.

Na początek - jestem amatorem, więc proszę o tolerancję ;-)
Chcę wykonać sobie instalację wodną do ogrodu poprzez rozgałęzienie istniejącej instalacji za licznikiem głównym. W niedalekiej przyszłości zamierzam wykorzystać to "przyłącze" do zasilania systemu nawadniania i zleży mi na jak najmniejszym spadku ciśnienia na instalacji. Instalację chcę wykonać albo z PP (zgrzewanej) albo z zaciskanych złączek PE w wymiarze 32mm. Generalnie to skłaniam się ku tym drugim a to z tego powodu, że rurki PE 32 mają cieńsze ścianki i tym samym większą średnicę wewn. niż 32 mm w PP, więc przepływ powinien być większy. Jedyny minus dla PE jest taki, że złączki, kolanka itp. są stosunkowo większe niż te w PE i fizycznie jest trudniejszy dostęp w układaniu u mnie tej instalacji. 
A teraz do sedna.
Po pierwsze, czy będzie widoczny spadek ciśnienia kiedy zastosuję rury o mniejszej średnicy wewn.? Między 32 mm PE a PP jest jakieś 6 mm różnicy.
Po drugie, czy warto ładować się w PE i ten teoretycznie większy przepływ w następujących warunkach:
1. Do licznika głównego z wodociągu dochodzi woda rurą PE 32 mm
2. Licznik główny ma 3/4", więc zdaje się, że już jest tu zwężenie negatywnie wpływające na przepływ wody i ciśnienie.
3. Za licznikiem zawór antyskażeniowy i filtr wstępny (ten filtr to wiem, że też mniejsza ciśnienie, mogę obejść)
4. Następnie jest stalowe kolanko 1"
5. Za kolankiem jw. dalej biegnie rura PP 32 mm do instalacji wewn. domu